onsdag 18 februari 2009

Nya tag

Nu är det dags..
För första gången på 5 år ska jag träna. Jisses, jag kommer antagligen vara död när jag kommer där ifrån. Man kan ju fråga sig varför jag inte tränat på så länge. Träningen avbröts när jag flyttade till Vinslöv. Efter att ha tränat flera dagar i veckan, Handboll 2 gånger + match samt olika former av gympa 2 gånger i veckan, så tog det helt stopp i och med flytten. Behöver någon som drar mig till träningen, någon som förväntar sig att jag ska vara där för att jag ska ta mig i kragen och gå. Detta fanns inte i Vinslöv. Hittade ingen information om gympa i byn och att åka in till någon av städerna (hässleholm eller kristianstad) var skrämmande. Jag hade ju alltid tränat i grupp, med människor jag känner.
Att det tog 5 år för mig att hitta en vän i byn som ska dra med mig på träning kanske låter konstigt. Men alla ni som har bott i en liten by vet hur det kan vara. Det är inte lätt att komma dit som nyinflyttad och inte känna någon, man finns helt enkelt inte. Tänkte hela tiden, när vi får barn så blir det bättre, då kommer man in i samhället på ett helt annat sätt. Gissa om jag hade rätt. Vi blev gravida och började på föräldragrupp i Hlm där vi slogs ihop med ett annat par från byn, vilken lycka!! Jag såg lixom ljuset..
Nu ganska många månader efter första träffen har jag äntligen någon som drar med mig till träning. Det blir att börja om från noll, väldigt basic. Men vi har hört det så många gånger tidigare.. man måste börja någonstans.
Vi får se hur det går...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go Kjellis!
Det är aldrig, aldrig för sent!

Pia sa...

Lycka till gumman