tisdag 3 februari 2009

Bullmamma!!

Tisdag och det var dags för träffpunkten igen. Förra veckan var ju en succé så nu är det en stående punkt på tisdagarna. Idag blev det mycket matprat. Kompis E och jag blev kallade "bullmammor" eftersom vi lagar all mat till våra små troll själva och för att vi ännu inte köpt en enda burk med färdigmat till dem. Vet inte om det ska tolkas negativt eller positiv att bli kallad "bullmamma" men jag tycker det låter ganska mysigt och naturligtvis gör jag allt för Albin. Så när vi kom hem från träffpunkten och Albin ätit hemmalagad morot/potatis/palsternacks puré till lunch med hemlagad mangopuré till efterätt, som för övrigt är en succé, så fortsatte jag leka bullmamma och tillagade ytterligare två puréer. Idag blev det katrinplommonpuré och broccolipuré. (senare em/kväll måste jag göra morotspuré för den håller på att ta slut)
Albin älskar iaf mammas mat!!!!!

5 kommentarer:

Pia sa...

hi hi lik mamma efterätt e bäst ;)Det är väl bra att kunna fixa maten själv så får han inte i sig några konstigheter det kommer tids nog ändå

Cilla sa...

Det är jättebra att laga maten själv. Då får han ju inte i sig massa äckliga konserveringsmedel och sånt. Men som Pia sa, det kommer nog tids nog. Jag tycker du ska vara stolt för att du är en sån bra mamma!!!

Unknown sa...

Jag vill va en sån mamma! Å jag fortsatte trenden m att baka annanaspaj när vi kom hem, mkt uppskattat :-)

Anonym sa...

Duktig du är som gör ALL mat själv! Måste själv bli lite duktigare på de.

Roligt att du hittat till min blogg! Isa blir 8 månader på fredag.

Anonym sa...

Jag tycker det ska bli rikgit skoj att börja göra mat till alvin, men det dröjer iaf 1,5 månad till. Ska försöka ge mig på och göra egen, så får vi se hur det går :-D