torsdag 19 februari 2009

Dagen idag..

Det är oftast såhär vi möter Albin på morgonen. Han har sparkat av sig täcket och håller i sina fötter, vilken tur att de är kvar när man vaknar!!! Självklart möts vi av ett stort leende som gör att man smälter och man blir hur pigg som helst.

Inatt vaknade jag av detta något för tidigt enligt min smak, nämligen kl. 04.09. Då trodde nog Albin att det var morgon, men det tyckte inte jag. Gjorde allt för att inte göra honom ännu piggare utan stoppade bara in nappen och hoppades på att han skulle somna om. Riktigt så enkelt skulle det inte va den här gången tydligen för han fortsatte med att ligga och prata till klockan var över 5 sen somnade han nog till en stund för att vakna halv 7 för mat. Jag som är van vid en kille som sover från 21-08 tyckte inte riktigt om den här natten, men som jag skrev i tidigare inlägg så fick jag ju mig en liten extra sovmorgon iaf.. hrm.

Nu har vi varit ute i friskluften iaf. En timmes promenad i byn blev det. Albin ligger i vagnen och sover i hallen. Jag passade på att diska undan lite och snart ska jag göra lite smakportioner till Albin. De tar fort slut nu när han har börjat äta lite mer. Palsternackspuré står på menyn idag..

1 kommentar:

Cilla sa...

Nu har jag hunnit läsa i fatt lite. Du hinner ju skriva flera gånger om dagen juh! Vilka äventyr han varit med om... skrivit på dator och suttit i specialbil mm... ja han får se världen med nya ögon helt enkelt...