onsdag 18 februari 2009

Jag lever!

Vill bara bekräfta att jag lever.
Jag har varit iväg och tränat, styrketräning. Måste säga att detta var helt nytt för mig och jag är väldigt possitivt överraskad.
Jag sa det till kompis E i bilen hem; Ikväll ska jag hylla styrketräning i min blogg!!!!
Varför? Jo för jag kan köra igenom hela kroppen på ganska kort tid och jag blir inte illröd i huvudet och flåsar av trötthet. Vi fick ett basic träningsprogram som vi ska följa i några veckor, så vi får lite grund styrka och ser var vi ligger, sen ska vi få mer individuella program. Känner att jag skulle vilja träna mer kondition så det kommer nog bli lite längre tid på cyklen nästa gång, eller om jag ska våga mig på crosstrainern, den ser lite farlig ut.. :)
Jag gick därifrån med ett leende vilket bara kan betyda en sak: Jag kommer tillbaka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

crosstrainer har jag hemma och det är toppen :-) Skönt att komma igång och träna, var är det ni tränar?

Pia sa...

Härligt att höra Petra jag tror jag ska köpa en crosstrainer... många som säger att den e bra Så kan du komma hit och träna ... Jag e gärna barnvakt under tiden :D

Christel sa...

Vad kul att du börjat träna igen
själv började jag gå på gym i september nu går jag 3 ggr/vecka och tycker det är skitkul.
Brukar kolla in din och Albins blogg varje dag kul att följa hur han växer. Ha det så bra