onsdag 28 januari 2009

Pippigoja!

Ni som känner mig väl vet jag har har en förmåga att hitta på nya ord när jag inte kommer på vad det är jag ska säga. Ett exempel på detta är "arver" som efter min felsägning numera används flitigt hos familjen Kjellberg på Slättingen. Någon som kan gissa vad det betyder? Det är inte så svårt egentligen, om man tänker efter lite så är det riktigt smart. Nåja, så här var det: Vi satt och disskuterade olika drag som man hade "fått" av sina föräldrar. Jag kom inte på vad jag skulle säga men hade både "det är har ärvt av dig!" och det är dina gener!" men allt detta snurrandes i huvudet så kom det ett nytt ord ur min mun, "det är din arver!". Jag tycker det är ett mycket bra ord. Nog om arverna.. Igår kom jag på ett nytt ord!! Anledningen till detta nya ord var Albins leksak:

Jag kunde helt enkelt inte bestämma mig (vilket inte är så ovanligt för att vara mig) om detta var en papegoja eller en pippi=fågel!?!?!?!? Så ett nytt ord är skapat; PIPPIGOJA!! gissar att detta kommer följa efter mig iform av namn på leksaken i fråga.

Ni kanske kan hjälpa mig för jag funderar fortfarande på om det är en papegoja eller en höna, kan inte riktigt bestämma mig.

4 kommentarer:

Pia sa...

Hi hi pippigoja var en alldeles utmärkt förklaring . Jag har en del "kikkivetter" i frotte hemma som du kan torka Albins haka med när han ätit sin "kasemos" hi hi hi. När han börjar äta själv så kommer han nog oxå tycka att det är just "kasemos" Han måste ju föra "arverna" vidare ;) Kom på en till.... påminnelsesak ... den e bra kram Du får kanske göra en blogg till med förklaring på mitt svammel som det säkert är för alla oinvigda ;)

Röe Gård sa...

påminnelsesak var Stoffe inte jag!! Sen har vi ju kutafortfankendojjor....;)

Pia sa...

Javisst ja Men jag e ursäktad åldern du vet Jag e ju mormor ;)

Unknown sa...

Nemo har en nallefant :-)