måndag 2 mars 2009

Nästan friska

Man ska ju inte säga så men ibland är det skönt när pappa är sjuk. Man får lite mer tid tillsammans. Imorse var han så pass frisk att det gick att prata med honom, men han var fortfarande så pass sjuk att han inte körde upp till gården tidigt på morgonen. Detta innebar att vi åt frukost tillsammans idag, första gången på väldigt länge. :) Vi gjorde som jag brukar göra varje vardag. Börjar med en tallrik havrefras och mjölk i sängen tillsammans med tidningen och Albin. Sen när man känner sig redo går man upp och äter macka och dricker te.
Nu är han hur som helst på gården. Jag sa dock till honom att inte göra mer än vad han absolut måste, och det hoppas jag att han håller. Han har trots allt fortfarande lite feber och bara för att man känner sig frisk så är man inte det.
Punkt!!!!!!! ;)
Kan tillägga att jag var frisk och pigg redan igår så då flydde vi (Albin och jag) fältet och åkte till vänner och åt lunch, mycket trevligt. Senare på kvällen körde vi till mormor och morfar och fick lite mat till. :) Allt för att Tobias skulle få sova och friskna till så fort som möjligt.
Nu har Albin på något sätt lyckats hamna under fåtöljen..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir storfamiljtänk, alla skall med och vara friska.
Albin, får lära sig att man skall sitta I fotöljen... *hehe*

Anonym sa...

Ja, visst är dne snygg tapeten =)

Anonym sa...

ja det var synd :( jag tror tröjan fanns i 62/68 som minsta storlek men är ej hundra. gå in och kolla på deras hemsida meandi.se. där står det :)

Unknown sa...

Hejhej! Din dumma mail funkar inte igen :-( E det magsjuka ni åkt på? Nemo har kräkts som en galning både igår kväll, under natten o nu ikväll o har lite feber, men tror egentligen han e förkyld för näsan snorar oxå. Så vi får se om vi dyker upp imorgon, jag har lite ont i halsen oxå, men vi vill ju så gärna vara med! vi har ju viktiga saker att reda ut :-)
Kram

Anonym sa...

Jaså du kör också frukost med havrefras och mjölk? :P jag äter dock inte det i sängen haha kram