torsdag 19 mars 2009

Bryta trenden

Albin och jag begav oss ut på promenad tidigt idag, kl. 9 närmare bestämt. Det var riktigt skönt. Albin somnade snabbt i vagnen och jag började gå mot byn. Kom på att det var torsdag och att det faktist är öppnaförskolan även idag, som börjar halv tio. Började gå mot kyrkan och skickade samtidigt ett meddelande till gamla klasskompisen Jenny som fick en lite flicka i November och frågade om hon skulle dit idag, fick snabbt svar att de var på väg. Så även om vi ska simma senare idag så bröt jag trenden och gick till öfsk. Annars brukar jag hålla mig till en aktivitet om dagen framförallt när det är dags för bad. Men Albin sov ju på vägen dit och på vägen hem. Vi gick hem vid halv elva så att vi skulle hinna packa väskor och äta innan det är dags att köra. Så det blev en kort stund där nere men och vi missade den avslutande sångstunden som är så kul men man kan ju inte hinna med allt. Albin blev aktiverad och kunde lätt somna på vägen hem. Antagligen har han sovit mer nu än vad han skulle gjort om vi varit hemma. Albin ligger fortfarande och sover i vagnen och det får han gärna göra en kvart till innan det är dags för mat.

Vet ni vad det bästa av allt är?? Idag ska pappa följa med och bada. Albin och pappa ska få bada själva idag, jag ska bara titta på. Det ska bli jätte kul!!

1 kommentar:

Anonym sa...

En sak om dagen låter lagom vitanminigt... KUL med öfsk, OCH bad samma dag. Promenad innan dess...

Låter toppat...