söndag 8 mars 2009

Ikea, bilstol och släkt


Lördagen började ganska tidigt. Mat på morgonen sen direkt ner i bilstolen och iväg mot Malmö. Albin och jag skulle möte Anna på Ikea. Skulle inte ha något speciellt och då går det ganska fort att ta sig igenom det stora varuhuset. När vi var klara fick vi gå tillbaka till restaurangen så att vi kunde fylla våra magar. Såklart blev det köttbullar. Kom hem med lite saker iaf, två lådor till Albins leksaker, två små lila skålar till mig, lila servetter och en matstol till till albin. Så har vi en på varje ställe... kostar ju endast 99 kr så det är inte mycket att flytta runt på. Efter ikea körde jag och Albin till babyland och där gjorde vi av med mest pengar. Köpte nämligen en bilstol för ca. tretusen. Positivt var att man fick värdekuponger, 50 kr för varje 250 kr man handlade. Vilket slutade med att jag fick 550 kr i värdekuponger som jag kan använda nästa gång.. perfekt!!

Albin på ikea.


Efter babyland visste jag inte om jag skulle köra hem eller om jag skulle ta en sväng om Vellinge och släkten. Skickade ett sms till kusinen för att höra om de var hemma vilket de var. Så jag och Albin körde vidare neråt. Drack kaffe och Albin han åt gröt. Albins nästkusiner fick hålla och agera matstol. :) När klockan var halvfyra satt vi i bilen igen. Tänkte att Albins andra tre nästkusiner har ju inte träffat honom så jag chansade på att de var hemma och körde bortom Håslöv. Där var det full fart! Blev bjuden på mat och Albin åt sin kvällsmat innan vi (1900), efter en ganska lång dag, körde hem mot hemmet igen.

Väl hemma väntade sambo/pappa/tobias som varit iväg på årsmöte och melodifestivalen. Soffan var väldigt skön efter en lång dag så det blev en oskyldig komedi med innan vi orkade gå och lägga oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken bilstol blev det? :)