måndag 12 januari 2009

Från gröt till hus.

Tänkte att det var dags för en uppdatering vad gäller grötätandet. Första dagen åt han bara några (te)skedar. Andra dagen åt han lite mer. Nu är vi inne på dag sex och nu äter han en hel samkportion gröt. Det är förvisso inte så mycket men han äter upp vad som finns på tallriken och det är väldigt bra enligt mig.
Min tanke var att han skulle på smaka potatis idag men vi väntar någon dag till med det. Tänkte att nu när han äter hela smakportionen gröt så kan ha få göra det några dagar innan vi börjar med något nytt.
.
.
Har ju döpt det här inlägget till mat så då kan jag ju utöka ämnet lite. Allt behöver ju inte handla om Albin i den här bloggen. Den heter ju trots allt Albin & JAG. :) (Fast Albin är ju mitt allt så..)
Idag ska vi ha pizza, hemmagjord pizza. Tittade i kylen/skafferiet och såg svamp, ananas, kassler och inte mycket mer. blir inte så mycket mer mat än pizza då. För att piffa upp den lite har vi även fetaost och några tomater. Jippie vilken kvalitets middag.
.
.
Jag ser fram emot ett stort kök där det finns plats för vänner. Jag gillar middagar! Jag gillar att laga mat till andra. Jag vill kunna bjuda hem folk för att umgås över ett glas vin och en god middag.. förstår ni mitt budskap här??
.
.
Jag vill ha ett hus!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att vi blir de första gästerna :D Kram Tills du får ditt egna hus får du låna vårt när du vill . Men det e kanske inte riktigt samma sak . Du kan ju ha folk hemma nu Bjud på picknick ... några kan sitta på Albins aktivitetsmatta och några kan trängas mellan barnstol till bilen, barnstol till köksbordet, mellan vagnen och babysittern (Helt otroligt vad världens sötaste lille kille tar stor plats) Trångt och mysigt Kram

Anonym sa...

hörde gubben detta?
hus hus hus med det samma... Ja underbart kan man säga...

Så mycket man önskar sig och ändå har man det så bra...

Fast nu e det friskt barn man önskar sig! Överst på listan...