måndag 26 januari 2009

Ett videoband någon?

Promenad var det ja. Blev tillslut att vi var ute i friskluften i enochenhalvtimme. Vädret ser ganska grått och tråkigt ut och jag hade nog dragit mig för att gå ut och jag inte hade haft någon som skulle göra mig sällskap. Idag var det fdgymnasieklasskompisen Jenny med dottern Isabell som var promenadsällskap, mycket trevligt.

Albin fick sitta upp i vagnen

Vi gick runt den stora Vinslövssjön.

Albin somnade efter en liten stund.

Nu sitter han i soffan och undersöker sina "bitringsnycklar" som han fick av mormor efter torsdagens babysim.
När vi var ute på vår promenad fick jag ett samtal av morbrormarcus. Han ville bara informera om att vår hemsida var lite dåligt uppdaterad. (det har han ju helt rätt i) Fick mig en tankeställare och efter att länge ha skyllt på att :Jag har inte "hemsideprogrammet" installerat på nya datorn! tog jag fram skivan och installerade det när vi kom hem från promenaden. Nu har jag inget annat än min egen lathet och möjlighen "jag känner mig inte inspirerad" att skylla på för att det inte blir uppdaterat. Detta betyder att det kommer bli en ny hemsida inom kort (hoppas jag!).
.
.
Ikväll är det bröllop på tv (tv4 bondesökerfru-bröllopet 20.00). Jag vill naturligtvis sitta klistrad till detta, det är intressant med bröllop! nu tänker ni kanske: Jaha men vad är problemet? Det är väl bara att titta. Men så enkelt är det inte. Enligt våra nya kvällsrutiner ska Albin byta om till pyjamas, äta gröt och lyssna till saga mellan 20.00 och 21.00. Nu tänker ni: Men Tobias (pappa) kan väl lägga honom idag. Visst hade han kunnat göra det OM han varit hemma. Men nu är det så dumt att han ska på möte och då finns det inget alternativ för mig, jag får väl leta upp ett gammalt videoband och spela in det.. har ju ingen hitech dvd-spelare med hårddisk..

1 kommentar:

Pia sa...

Jaaaa en ny sida har vi väntat på läääänge :D tack för bondepåminnelsen Jag ska titta och tänka på dig snällt va ;) Kram Pussa på sötnosen från mig