tisdag 18 november 2008

Väder..

..när man inte har något att prata om då kan man alltid prata om vädret. Därför kommer jag skriva om vädret idag, för jag har inget annat att skriva om. Dagens väder är skit. Det är kallt och blåsigt och dessutom så regnar det. En snabb slutsats av detta hade mycket väl kunnat vara att vi inte har varit ute idag, att vi har varit inne och myst hela dagen. Nu är det inte så, för ovanlighetens skull så har vi varit ute i detta ruskväder. Vi började förmiddagen med att 08.45 ge oss i väg med vagnen, målet var församlingshemmet och dagens öppnaförskola. Det var jätte mycket barn där, Albin var nog yngst. Han får inte ut så mycket av det ännu men jag tyckte det var trevlig att få se lite folk, det finns ju massor med barnlediga mammor i vår lilla by. Efter öppnaförskolan så var det bara att dra på regnskyddet på vagnen och ge sig iväg till ica, där det inhandlades ingredienser till en tårta.. Albins morfar fyller ju år på torsdag (börjar lukta redan nu tycker jag.. ;) ), och det är ju så att bakar inte jag tårta så blir det nog ingen. Sen ser jag det som en bra chans att öva lite inför tårtorna jag ska göra till dopet.

Joacim undrade vad de här godingarna tittade på.. Här har vi svaret, ett mycket fint och färgglatt babygym..

Imorgon ska vi träffa E 0 N igen och alla andra i föräldragruppen. Vi ska ut och promenera, jag hoppas verkligen att det är bättre väder imorgon..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du att det luktar?!?!?!vad tror du inte vi tycker då ;) Du e såå snäll som bakar tårta du e sååå mycket duktigare än mig Vad Fin bannern blev hittade du ngt bra program ?Kram kram

Anonym sa...

Kanonfin banner. Hihi, knappt några månader och redan röjer de i gymmet tillsammans. Fantastiskt...