onsdag 5 november 2008

På allmän begäran..

..tänkte jag nu berätta lite om gårdagens föräldragrupp.
14.30 skulle det börja nere på bvc, Tobias kom hem i god tid för att följa med. Funderade lite på om det skulle komma fler pappor eller om det bara skulle vara de barnlediga mammorna som kom dit, men det heter ju ändå föräldragrupp och då borde det inte vara så konstigt om man kom båda två. Tobias var inte ensam pappa, utan en av tre! Det var sammanlagt 7 barn, Albin var yngst (8 veckor) och de äldsta var 5 månader.

Igår hände det inte så mycket, vi bestämde att vi skulle turas om att fixa fika till de kommande gångerna. Kommer träffas 6-7 gånger, 1 gång i månaden. Ska bli kul att följa barnen, kommer ju hända så mycket mellan gångerna vi träffas.
Fick även frågan om vi var intresserade av babymassage. Alla ville såklart vara med på det så redan nästa vecka ska vi ha den första av tre babymassage träffar.

Kommande föräldragruppsträffar skulle det pratas bla. om förstahjälpen, mat och sömn, infektioner.... Men vi fick styra väldigt mycket själva. Bvc- sköterskan pratar i ungefär en timme sen fick vi sitta kvar hur länge vi ville och prata. Kändes väldigt bra, kul att träffa föräldrar med barn i ungefär samma ålder. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Nu slipper jag vara nyfiken längre Jag har mailat ännu en banner på din hotmailadress Den vanliga mailen strular Kram

Anonym sa...

Oh, babymassage och första hjälpen. De träffarna får man försöka hänga på...
Fika dessutom... MUMS.

Anonym sa...

Ah vad bra m en uppdatering, kände när jag kom hem att jag bara kom ihåg hälften av vad som sagts, tittade väl för mycket på bebisarna :-)