tisdag 12 maj 2009

när jag blir trött så somnar jag...

Albin vaknade kl. 6 imorse! Tobias som ändå skulle gå upp gjorde välling och bytade blöja på honom. Efter det satte han honom i sin säng igen så han kunde greja lite för att så småningom somna om igen. Det sista Tobias gjorde innan han körde var att lägga Albin ner och ge honom nappen. Jag slumrade till lite, hörde att Albin grejade med något i sängen men det brukar han göra så jag slumrade lite till. Efter någon minut så hör jag ett stånkande och något frustrerat ljud från Albin. Tittar upp och lillkillen har somnat, sittandes. Det är verkligen så att helt plötsligt blir han jätte trött och somnar bums.
Trött Albin som sitter och sover.

Nu på fm har vi varit på utflykt med öppnaförskolan (mer bilder därifrån kommer senare). När vi kom hem tänkte jag att Albin måste va jätte trött nu så jag lägger honom i sängen men han ska ju sitta upp och greja som vanligt. Jag går ut och börjar på en rabarberpaj och efter en stund blir det väldigt tyst så jag går in i sovrummet och tittar och då har han somnat... med maracasen i högsta hugg..
Det är jobbigt att spela

2 kommentarer:

Pia sa...

Han e ju för go :D Mormors lilla hjärta

Malin sa...

Nämen vilken liten sötnos :-)