fredag 1 maj 2009

Efterlyst sladd hittad!!!!

Äntligen har jag fått sladden jag efterlyst så länge. En sladd som ska sitta mellan datorn och stereon för att få ut musiken jag har på datorn i stereons högtalare.. Detta borde inte va så svårt. Framförallt inte med tanke på att jag tillhör en familj som är väldigt dator/ljud/teknik intresserade. Det borde fixas i ett nafs. Men så har det inte varit i det är fallet. Jag har frågat och råd och bett om hjälp ett flertal gånger eftersom jag inte har en aning om vad det är för sladd jag skulle ha men inte fått något konkret tillbaka. Men så igår när vi hade ätit och satt ute i uterummet och lyssnade på musik så frågade jag Stoffe vad jag skulle ha för sladd.. han började yra något om in och ut ljud och adapter bla bla bla... jag suckade och sa: men jag fattar inte, fixa en sån sladd till mig då. Pappa kommer ut och lägger sig i: men det är väl bara en sån vanlig in/ut bla bla bla.. och jag fattar ingenting igen. Jag ger upp och går in och blandar välling till Albin, det är något jag förstår mig på iaf... Så kommer Stoffe med en sladd: Den här borde funka!!! han hade en liggandes i en låda, han gick bara in på sitt gamla rum och hämtade den. jag trodde knappt mina ögon. Jag är inte ett dugg förvånad över att det fanns en sådan sladd i hemmet på Slättingen, där finns det mesta. Men jag har frågat efter detta och bett och hjälp massor med gånger men ingen har lyssnat eller förtsått allvaret i det. Nu kan jag iaf meddela att sladden fungerar och jag har idag kunnat lyssna på min spotifymusik genom stereons högtalare och därmet hört musiken i hela lägenheten vilket är fantastiskt och underbart. Tack Stoffe!!!! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejja Stoffe ja... Har själv gjort så och det är kanon.
Tjänar på att byta upp sig till ett bättre ljudkort dessutom.