lördag 13 juni 2009

elvaochenhalvcentimeter..

Morbror Marcus skulle in till stan idag för att kolla synen och beställa nya bågar. Såklart ville han ha lite smakråd med sig så Albin och jag ställde klart upp. Med var oxå mormor och morfar. När Mackan valt ett par bågar och ett par solglasögon hade även jag hittat ett par bågar!!!!!!! Otroligt, förra gången jag skulle ha glasögon tog det 3 veckor. Men jag bokade iaf en tid för undersökning och skrev upp nr på de bågarna jag hittade. :)
Undertiden Mackan undersöktes så gick vi andra in en sväng på Polarn o pyret som ju har rea nu... Var på jakt efter nya mössor till Albin. Kom där ifrån med två mössor och en tröja.

Som ni ser står där även ett par skor bland kläderna.. Gick oxå in på Vincent som hade 50% rea och (morfar) köpte ett par skor till Albin. Så nu har han fått sitt första par skor, så fina!!! Är ju jätte svårt med strl. men vi mätte hans fot och den är 11,5 cm lång och då var det strl. 20 som gällde tydligen (mätte såklart inne i skon med).
Albins första skor!

3 kommentarer:

Pia sa...

:D Riktiga "kutafortfanken" dojjor. Synd vi missförstod varandra om skogturen sen. Men ni slapp bli blöta . Acke blev genomblöt Han jagade en stackars kanin genom skogen ;)Han blev riktigt trött (Acke alltså)

Faster Ulrika sa...

Vilka fina skor...!!! Tänk att han redan är i skoåldern... Tiden går fort! Måste ha med skorna när ni kommer o hälsar på ;)

Anonym sa...

Fina skor, Vida har oxå fått ett par sandaler redan, hoppas inte det ä vinter när hon skall ut i de första gången!