tisdag 16 december 2008

Jordbävning...

Jisses vilket uppvaknande imorse. Vi satte oss upp i sängen samtidigt, jag tänkte vad 17 är det som händer. Hann inte tänka så mycket mer innan Tobias säger: Pannan kokar. För inte tänker man att det är en jordbävning?!?!??? Jag säger: va?? är du säker? Tobias: Ja, annars var det marken som rörde sig. Jag går upp tittar till Albin, där ligger han i sin säng med stora ögon men säger ingenting.
Jag målar upp värsta bilden: tänk om den exploderar (panna). Går upp och gör mat till Albin och laddar termos med vatten. Tobias sitter klistrad vid datorn och text-tv. Jag sätter på radion där vi snart får höra att det har känts i hela skåne, och först då förstår vi att det verkligen var en jordbävning!!!!

"Skåne skakades imorse" & Earthquake Information

Jaja.. Godmorgon säger jag nu iaf. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad otäckt Själv märkte jag inte nånting yttersta beviset på att jag sover hårt ;)

Anonym sa...

Usch ja fy, inget kul uppvaknande. Alvin sov lugnt vidare iaf, men jag kunde ju inte sova efter de. Tur att sambon var hemma, för jag var livrädd haha