fredag 19 december 2008

Fredag...

.. när fredagen kommer så vet vi vad vi ska göra.. Vi ska ut och gå med kompisarna E o N.. och fika såklart... mycket gott med lussekatter, saffransskorpor, clementinger och apelsinpepparkakor, har ni inte provat dessa så rekomenderar jag dem skarpt, de är väldigt smaskiga!!!!

Detta har nästan blivit lite av en tradition och det är skönt att komma iväg och koppla bort allt annat för ett tag. Att kunna prata om allt vad gäller att ha varit gravid och att nu sitta med ett underverk i famnen, skratta åt sig själv och den andre när man sitter där med kräk över hela sig, prata om ersättningsmängd och smakportioner och vad som görs eller vad som inte görs i blöjan. Att byta samtalsämne och börja prata om livet innan och upptäcka att man har väldigt mycket gemensamt, från gamla jobb till intresset för fotografering, mat, bak och pyssel. Byter samtalsämne igen och börjar prata om framtiden, dagisplatser och skola, kompisar och gemenskap. Allt knyts samman i de här två charmtrollen, Nemo och Albin, som är anledningen och orsken till att mamma P och mamma E träffades.

Tänk att det kan bli så bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! exakt vad jag hade tänkt skriva idag!!! Så jag tar o kopierar det här istället o lägger in hos mig :-D Är väldigt glad att jag har er, alla tankar på en ev norrlandsflytt är som bortblåsta! Kram