måndag 1 februari 2010

Bla bla bla

Nu var det längesen igen... :( Börjar bli dålig på det här känner jag. Eller är det bara så att det är lite mycket just nu? Hur som helst så har dagen kommit. Min sista dag som föräldraledig (för Albin) är förbi och idag fick jag snällt skriva in mig på arbetsförmedlingen. Har aldrig tidigare varit i kontakt med den myndigheten och jag hoppas verkligen att den här kontakten blir kortvarig. Första intrycket måste jag säga är helt ok. Efter att ha upptäckt att man kunde skriva in sig hemifrån med hjälp av e-legitimation blev jag väldigt lättad. Kände inte för att bege mig ut i snövädret som var i morse. Bokade enkelt ett möte med en handläggare på torsdag kl. 14 och fick efter det ett fint bekräftelse meddelande på skärmen att jag fr om. idag är inskriven på arbetsförmedlingen.

Att handläggaren jag bokat tid med senare på dagen ringde och var väldigt trevlig ökar såklart min känsla för denna förmedling.. Tyvärr visade det sig att jag fått en annan handläggare och hon ringde för att boka om tiden eftersom hon ansåg det onödigt att jag skulle träffa två olika personer. Det var bättre att ta det första mötet med den handläggare jag skulle ha, och det har hon ju helt rätt i. Nu hoppas jag bara att den här nya handläggaren är lika trevlig som den jag gick miste om. Vi får väl se. Så efter att ha varit inskriven en dag och har oxå bytt handläggare en gång.. bara det inte fortsätter så.. ;)

Nu ikväll har jag och Tobias suttit och klippt kort. Albin har börjat sin inskolning på dagis och där ska de ha en pärm med bilder på barnets familj och närmsta vänner som de får gå och titta i och som de kan ta fram om barnet är lite ledset. Barnen älskar verkligen de här pärmarna och sitter ofta och tittar i dem, både sina egna och varandras. Tidigare idag var jag inne på afftek och skrev ut lite bilder, 4 st/ A4 sida så det blev en hel del klippande nu ikväll. Vi satte även ett kort på Albin på framsidan och täckte det med plastfolie, så att han lätt ska hitta sin pärm. Får se om det blir en bild på den senare, den blev så fin!


Tänk att den här lille killen har börjat på dagis...

Nej nu börjar det bli dags för sängen. Vi får se om det blir något dagis imorgon, Albin har åkt på sina första dagisbaciller och är väldigt hes och förkyld. Ingen feber idag men den ligger nog på gränsen.

Sov gott!

2 kommentarer:

Pia sa...

Ja den sista för för Albin Men det blir väl fler ;) Ge snorungen en puss från mormor och så hoppas vi han kryar på sig snabbt
Visade förresten Titti plånboksbilden igår Åhhh så fina de är var kommentaren :D

Anonym sa...

Vad bra med en sådan pärm. Fick A & W vara med som närmsta vänner?