måndag 22 september 2008

BVC


Väntade in i det längsta med att ringa bvc, kände inte riktigt för att det skulle komma hem någon till oss och berätta för mig hur jag skulle ta hand om en lite bebis. Men i fredags insåg jag att det var dags att få lite hjälp på traven... Albin var märkbart missnöjd med mängden mat han fick av mig och vi kände att det var dags att backa upp med lite ersättning för att han skulle bli nöjd om kvällarna. Köpte hem ett par paket ersättning men när det stod på paketen att man skulle rådgöra med barnmorska innan man gav så fanna det ingen återvändo längre.

Jag ringde och hon lät jätte trevlig. Rådde mig att ge honom brösten först och sen eventuellt lite ersättning om det behövdes. Vi bokade även in ett hembesök och idag kl. 11 kom hon och hälsade på oss med vågen i högsta hugg.


När det knackade på dörren hade vi precis bytat blöja efter att ha sovit i 4 timmar. Började med att väga Albin och då fick vi veta att han var på väg uppåt igen efter nedgången på bb men han hade fortfarande inte nått sin födelsevikt. Hon lät inte helt nöjd men tyckte det var bra att han ökat en utskrivningsvikten från bb.

080908- 3810gr (födelsevikt)

080911- 3595gr

080912- 3660gr (utskrivningsvikt)

080922- 3720gr

... så vi fortsätter att ge Albin lite ersättning på kvällen, så får vi en nöjd gosse som sover hela natten. :)


Inga kommentarer: