onsdag 9 december 2009

Tillbaka..

Efter en knapp vecka utan varken telefon eller internet är vi nu tillbaka. Detta internet som man tydligen inte kan leva utan. Men förstår inte hur mycket vardagsnyttigt man använder det till fören man står där utan anslutning. Jag skulle laga en härlig trerätters middag i lördags när mina föräldrar skulle komma och hälsa på. Recepten hade jag såklart vaskat fram på "nätet" och sparat under favoriter. Det blev till att ringa mamma och be henne skriva ut receptet på förrätten och ta det med sig, så gick det med den överraskningen.. Huvudrätten gjorde jag efter eget tycke och smak och efterrätten struntade jag i (vilket visade sig vara helt rätt beslut då vi inte knappt orkade kaffe efter maten). Det var tur att räkningarna var betalade men att inte ha kontroll på hur mycket pengar det fanns på kontot tyckte jag inte om. Såklart var det någon som mailade om en bok jag lagt ut en annons på för evigheter sedan, och att inte ha möjlighet att svara ordentligt ligger inte för mig. Dessutom ringde de ang ett jobb i början av förra veckan och när jag skulle ringa tillbaka på det fick jag snällt ta mig in till stan och mammas jobb för att ringa det lite viktigare samtalet. För mobilen kan man inte heller räkna med här ute på landet, visst vi har mottagning men det är ytterst tveksam och inte alls att lita på. Så att ringa viktiga samtal med mobilen är inget jag vågar ge mig in på.


Såklart fick man kommentarer som " så är det att bo på landet". Men då måste jag ändå ställa frågan... Måste det vara så bara för att man bor en bit utanför stan? Det är snart 2010 gott folk... 2010!!!!
Albin för snart ett år sedan, julafton 2008.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt. ja 2010. Det duger inte. Mobila lösningar skall väl funka i ett plätteland som Skaune... Hihi.