tisdag 10 november 2009

Den nya influensan...

Jaha.... nu är man alltså vaccinerad mot den nya influensan som det stod i kallelsen. Fick kallelsen idag och vaccinerade mig idag.. snabba puckar. Egentligen fick jag en tid på lördag kl. 9 men den passade inte oss riktigt så jag körde ner idag ist, lika bra att ha det gjort. Jag kom en timme efter att de öppnat och var nr 84 den dagen så det är nog en hel det som väljer att ta den här sprutan. Hade tur och slapp kö, det var bara att gå direkt in och sätta sig och få sitt lilla stick sen ut igen och sätta sig för att vänta i 15 min. Sen körde jag och handlade lite mjölk. Ännu känner jag inget, har lite ont i armen men inget mer.

Mycket tjat om; ska jag eller ska jag inte. För mig var det självklart eftersom vi har Albin. Detta argument har även bidragit till att de flesta i vår omgivning faktiskt ska vaccinera sig, sunt tycker jag!

.........och sticket, det kändes knappt!!!! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett fantastiskt bra inlägg Petra.

Nejsägare är populistiskt. Vad e sticket mot att slippa värsta formerna av influensan?

Som att avstå försäkring på sitt boende mot att spara 3000 om året!