fredag 31 oktober 2008

31/10 2008

02.45-03.05 Albin vaknar och vill ha mat. (Vad hände med "sova hela natten"?) Jag går upp och blandar till honom medan Tobias går upp och byter blöja på Albin.

06.30-07.20 Albin vaknar och vill ha mat. Jag läser tidningen medans jag rapar Albin. Tittar på nyhetsmorgon. Tobias äter frukost.

07.20-07.30 Skötbordstid! Blöjbyte och "luftarumpantid"

07.30-08.00 Albin ligger i babygymmet och tränar. Jag passar på att göra lite frukost till mig själv, havregrynsgröt med äppelmos.

08.00-10.00 Surftid. Albin ligger i soffan och halvsover. Hoppas att han somnar snart så att jag kan få hoppa in i duschen.

10.00-10.30 Albin ska ha mat.

10.30-12.00 Byta blöja och så smått förbereda oss för att köra in och möta mormor. Det ska packas skötväcka och bytas kläder. Jag ska helst få tid till att borsta tänder, klä på mig, föna håret mm..

12.00-12.20 Lasta ut oss i bilen och köra till staden.

12.30- Möta mormor inne i stan för att göra en massa ärende:

  • Köpa band till Albins dopklänning
  • Handla lite mat på Maxi
  • Mormor skulle visst till systemet oxå

17.12 Äntligen hemma efter en lång dag med mormor i stan. Albin fick prova på att åka i sin sele på maxi, det gick jätte bra!! Innan vi kunde börja handla skulle Albin ha mat och blöjan skulle bytas, men sen det var gjort var han nöjd. :) Som sagt tidigare.. allt tar lite längre tid när man har en liten Albin att ta hänsyn till.

18.00 Jag lagar mat (färsk past med bacon och svamp sås) och Tobias ger Albin mat.

18.30-19.00 Vi äter medan Albin sover i sin babysitter.

19.00- Tobias diskar, jag kollar mail och lite annat, Albin sover fortfarande...

20.00 Tv och fika... blir Kaffe och Kalle-kaka (=marabou mjölkchoklad)

21.30-22.00 Albin äter igen och efter det är det dags för ännu ett blöjbyte.

22.00-23.40 Albin ligger vaken ett bra tag innan han somnar till igen. Tobias bär tillslut (23.30)in honom i sängen där han vaknar och nu får han mat igen, lite påfyllning bara så att han sover (förhoppningsvis) hela natten...

23.40 Jag bloggar för sista gången idag..

23.45 Tandborstning och sen trillar man i säng.. då var oktober månad slut.. en dag som de flesta andra dagar är över..

GOD NATT!!! :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ha Jobbigt att vara förälder gumman ;) jag har hunnit tvätta 2 maskiner vara ute med hundar torkat golv ,duschat mm..Ses snart

Anonym sa...

Ja.. och jag har fortfarande inte kommit in i duschen..

Anonym sa...

Jag väntar ju på fortsättningen...
:) Vill du Albin åka till Eko på torsdag?

Anonym sa...

hi hi har aldrig varit så länge på Maxi i hela mitt liv ;) Men vad gör det när man hade så trevligt sällskap Kram

Anonym sa...

Skönt få dessa körscheman så man vet vad som väntas... Jasså, morsan till bolaget... Bara hon inte langar till de prickiga...

Anonym sa...

du är utmanad;) kolla min blogg för info

blev fel innan

Anonym sa...

du är utmanad;) kolla min blogg för info